utorak, 26. studenoga 2013.

Krpice sa zeljem / kupus s flekicama :)





Krpice sa zeljem ili kupus s flekicama :), kako se još naziva u jednom dijelu 
Slavonije, fino je, jednostavno, tradicionalno jelo koje se nalazi i na popisu jela naše gastronomske baštine.

Ovo sam najčešće jela kod bake i bilo mi je omiljeno u djetinjstvu, kasnije je malo palo u zaborav. 

Žao mi je što često zanemarujemo ta fina starinska jela na kojima smo odrastali.

Sigurna sam da se svatko već ovog trena, bez puno razmišljanja, može sjetiti barem dva-tri jela koja mirišu na djetinjstvo, a koja već dugo, predugo nisu našla mjesto stolu, u tanjuru.
Da, to su ona jela koja nam izmame osmijeh i najčešće dozovu i neku sličicu, epizodicu iz davnina.






Baka je uvijek sama mijesila tijesto ali danas imamo i veliku ponudu gotove tjestenine, krpica.

Priprema je jednostavna a ako se odlučite na kupovne krpice i vrlo brza. 
Od nekoliko skromnih sastojaka začas imamo fini obrok.






Sastojci:


  • 300 g brašna
  • 1 jaje
  • mali prstohvat soli
  • malo vode, oko 1 dl



  • 1 glavica luka
  • 1 mala glavica kupusa ili 1/2 veće
  • sol
  • papar



Priprema:

U brašno dodajte malo soli, promiješajte pa dodajte jaje i malo vode (količina ovisi i o tome kakvo je brašno i koliko je jaje ;)), umijeste tijesto a zatim ga pokrijte i neka tako malo odstoji.
Tijesto tanko razvaljajte i izrežite na manje kvadratiće, krpice. Kratko ih kuhajte u slanoj vodi i ocijedite.
Luk sitno nasjeckajte i na malo masnoće pirjajte oko 5 minuta.
Kupus očistite, maknite vanjske listove pa ga narežite na trakice,  dodajte u posudu s lukom, posolite i obilnije popaprite. Pirjajte kupus oko 15 minuta na laganijoj vatri (ako je potrebno možete dodati malo vode ali i kupus će pustiti vlagu) miješajte i pazite da se ne primi za dno posude. Kupus se treba smekšati ali nemojte ga prekuhati.
Dodajte kupusu skuhane krpice, sve promiješajte i po želji još popaprite.

Dobar tek! :)







Broj komentara: 6:

  1. obožavaaaaaaaaam... i sama sam nedavno postala baš o njima... ne znam kaj je to točno u tim krpicama sa zeljem ali muž i ja ih ne možemo prestati jesti... kolko god ih skuhala sve pkaj ja prvo na ulju pojedemo... jedino
    kaj ja prije dodavanja luka na ulju malo karameliziram šećer... možda je u tome tajna :) uglavnom drago mi je da još netko posvečuje postove ovim divnim starinskim jelima :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. e da, znam da se često koristi i šećer, onda i kupus bude malo tamniji :) čak sam to planirala spomenuti gore u postu al sam zaboravila :lol
      sigurna sam da je i tako sjajno :)
      da, da, treba malo čuvati od zaborava te stare, dobre recepte. <3

      Izbriši
  2. Draga, hvala na ovom receptu, krpide sa zeljem nisam jela valjda nekih 30tak god, to mi trauma iz djetinjstva, danas sam zakljucila radi secera. Na nagovor moje kceri, danas ih radila po tvom receptu, cak je i sin rekao da su fine. Tijesto su bile kupovne masnice, no svejedno ukusno, hvala. Od sada cemo ih cesce spremati, bez secera ofkirs. Tmama

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. super, drago mi je i zbog tebe i zbog tvojih juniora ;)

      Izbriši
  3. Tko zna, zna ... a tko ne zna sam si je kriv..
    Boljega nema.

    OdgovoriIzbriši