srijeda, 20. studenoga 2013.

Kupus na paradajzu (prisiljeno zelje ;))




Slatki kupus s pasiranom rajčicom. 


Kako vi zovete ovo jelo?

Kupus na paradajzu, tako ovo jelo zovu u mom šoru, u jednom dijelu Slavonije, odnosno tako ga ja pamtim, možda se vremenom naziv promijenio ;)

Prisiljeno zelje? 
Mislim, meni je taj naziv simpa, nasmijalo me kada sam ga prvi put čula a tako je i sada ali zanima me kako je došlo do tog naziva. Kada me jednom prijateljica Danijela pitala kuham li ja prisiljeno zelje, kao iz topa sam izvalila - Ne! A onda je ona dodala kako je to jelo koje kao mala nije jela a sada se davi u tome, pa me zainteresirala (he, he) i onda - smijeh! Da, naravno da kuham (i obožavam!) prisiljeno zelje :) ali, skroz kužim i moju frendicu, da su meni kao klinki nudili neko prisiljeno jelo, sigurno ne bih bila oduševljena.




Ovo mi je među dražim jelima na žlicu, pripremam ga u svim sezonama, i s mladim kupusom (tada samo kraće kuham). Netko ga pravi gušće, bez dodatka vode, kao prilog a ne samostalno/glavno jelo, ali ja oduvijek ovako jušnije :).
Uz kupus može i meso (uz kupus, ne u kupusu), najčešće su to onda faširke ili zimi naša domaća pečena kobasa, ali, što se mene tiče, meso nije obavezno.



Inače, svako ljeto kuhamo ogromne količine paradajza tako da smo tijekom cijele godine mirni i podmireni :lol 

Uz ajvar, par vrsta pekmeza i kiseli kupus, domaći paradajz je u prvoj postavi obavezne zimnice.



ovako se to kod nas radi ;)


Sastojci:


  • 2-3 glavice luka (ovisno o veličini)
  • 1 glavica kupusa (oko 1 kg)
  • 1 l pasirane rajčice, domaće
  • 1 l vode
  • 1 žlica brašna
  • sol


Priprema:



  1. Luk sitno nasjeckati, kupus očistiti (maknuti vanjske listove) i narezati na uže trakice.
  2. Na malo masnoće popržiti luk, malo ga posoliti, nakon 5 minuta dodati narezani kupus, posoliti i pirjati, uz povremeno miješanje, 10-15 minuta. 
  3. Kada kupus malo omekša (i povene) dodati žlicu brašna i dobro promiješati.
  4. Dodati paradajz i hladnu vodu pa kuhati oko 30 minuta. Kupus treba biti mekan ali nemojte ga prekuhati.



Po želji, možete jelo na kraju malo zaljutiti svježom papričicom, sušenim peperončinom ili mljevenom ljutom paprikom.

Ispis recepta





* Ako koristite kupovnu pasiranu rajčicu, vjerojatno će biti bolje da stavite više paradajza nego vode.











Broj komentara: 20:

  1. Moj suprug ne voli kuhani svježi kupus ni na jedan način. Ja sam se s tim jelom prvi put susrela na faksu kod kolegice i bilo mi je fino. Pokušala ga napraviti (bez brašna) za sebe kao dijetno jelo, ali mi nije bilo ukusno niti mi je dobro mirisalo. Što sam napravila krivo u pripremi ovako jednostavnog jela, stvarno mi nije jasno.

    OdgovoriIzbriši
  2. Moja baka je ovo kuhala jednom tjedno i jaaako to volim, ali ni mm ni djeca ne vole baš, pa ja rijetko skuham samo sebi. Ne volim kuhati sebi posebno, njima posebno.

    OdgovoriIzbriši
  3. zelje je uvijek bilo zdravo i ukusno naravno sve ovisi o domačici(domačinu)ali recite mi što je to danas zdrava hrana..postoji li tako nešto? da bi zelje uspijelo šprica se sa svim i svačim ak ne špricaš paradajz peronospora ga pojede.krumpir isto tako.kruh.....ah o tome se da reč u negaitivnome smislu pogledajte sastojke brašna...ugljen regulator kiselosti i neka sloa koje i neznam pročitati..banane ubrane zelene i šrskane da ne pozute....onda reci te mi ima li danas zdrave hrane tj ko moze garantirati da jedemo neku hranu a da nije otrovana nečime????

    OdgovoriIzbriši
  4. Čista petica. Vjerojatno smo iz istog šora....

    OdgovoriIzbriši
  5. super...moji mjestani su zvani kupusari onda znajte koliko je sati...

    OdgovoriIzbriši
  6. Hvala na receptu.Secam se prisiljenog kupusa iz detinjstva i volela sam ga jesti.Probacu vec danas da ga napravim,valjda ce biti kao mamin,ne znam zasto ga se toliko secam...mozda mi samo nedostaje mama..

    OdgovoriIzbriši
  7. obožavam zelje s paradajzom
    moja majka uvijek stavlja i malo šećera jer paradajz je dosta kiseli pa šećer neutralizira kiselost

    OdgovoriIzbriši
  8. Baš ovako sa ćuftama ih jedemo u slasta kupus u paradajzu već pola veka, mog postojanja. Moja je baka isto stavljala malo šećera

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A ja stavim i malo kim za bolji ukus. Super.

      Izbriši
    2. Ja stavljam i malo kima.

      Izbriši
  9. isprobala sam ovaj Vaš recept jučer i mogu reci da je za cistu desetku, prefiiiinooo...sad ide u moje omiljene...

    OdgovoriIzbriši
  10. Dobar dan,čitajuči ove recepte,sjetio sam se,da vam mogu prosljediti recept za ukusan čušspajz od pora,kojeg je supruga pripremia baš danas.

    Sastojci i priprema:

    -1/2 kg pora narezati na kolutiče od cca 0,5 cm
    - 2l vode,dodaš malo soli,i dva veča krompira,nasjeckana na fino,i polako kuhaš 1 uru.
    -pripremaš lagani ajnpren,sa belim lukom i staviš 2 velike žlice brašna i nakon kuhanja umešaš u jelo.
    - kad je to gotovo,staviš 2 dl vrhnja za kuhanje i šaku riže i sve skupa kuhaš još od 10-15 min,ovisno o riži.
    -na kraju dodaš začine:biber.sol,vegeta,list peršina,sve prema svom okusu.

    Ako ste sve napravili kako treba,dobit čete fantastičnan čušpajz od pora,uz koji možete poslužiti faširane šnicle,
    ali ukusan je i kao samostalna jed na žlicu.
    Dobar tek vam želi Janez

    OdgovoriIzbriši
  11. jelo mog detinjstva u Bačkoj - fašir i kupus sa paradajzom

    OdgovoriIzbriši
  12. Kupus na sosu, zvalo se u mom valpovačkom šoru..

    OdgovoriIzbriši